programování

Internet věcí (IoT) – seznamte se

Internet věcí (anglicky Internet of Things, zkratka IoT) je v informatice označení pro síť fyzických zařízení, vozidel, domácích spotřebičů a dalších zařízení, která jsou vybavena elektronikou, softwarem, senzory, pohyblivými částmi a síťovou konektivitou, která umožňuje těmto zařízením se propojit a vyměňovat si data.

Začínáme s programováním mikrokontrolérů

S větší podporou technického vzdělávání se na naše školy začaly postupně dostávat různé programovatelné stavebnice. Programovatelné stavebnice jsou výborným univerzálním výukovým prostředkem, který rozvíjí myšlení i kreativitu žáků. Jejich nasazení má ale i svá úskalí. Jedná se především o problém vysoké ceny takovýchto stavebnic. Tím je prakticky znemožněno, aby si stavebnici pořídili žáci domů (s výjimkou těch z movitějších rodin) a jsou tak odkázáni pouze na hodiny ve škole.

Začínáme s robotickou stavebnicí VEX IQ

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je robotická stavebnice VEX IQ. Možnosti zařazení této stavebnice do výuky jsou téměř neomezené. A není to jen nějaké „hraní si s kostičkami“.

Začínáme s 3D tištěnou robotickou stavebnicí m-BITBEAM

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je 3D tištěná open source robotická stavebnice m-BITBEAM.

Začínáme s robotickou stavebnicí LEGO Education SPIKE

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je robotická stavebnice LEGO Education SPIKE Prime. Možnosti zařazení této stavebnice do výuky jsou téměř neomezené. A není to jen nějaké „hraní si s Legem“.

Robotické a konstrukční stavebnice – seznamte se

Robotické a konstrukční stavebnice mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Mezi nejznámější u nás patří např. LEGO Mindstorms, (nově také LEGO SPIKE), VEX IQ, Fischertechnik, Makeblock). Možnosti zařazení těchto stavebnic do výuky jsou téměř neomezené. A není to jen nějaké „hraní si s Legem“. Jde o podstatně širší tematiku, která všeobecně rozvíjí logické myšlení, podporuje systematický přístup i technické dovednosti a vede k týmové spolupráci při řešení konkrétních problémů.

Ozobot ve výuce

Jedním z velice populárních vzdělávacích robotů je Ozobot. Ozobot může být pro učitele výbornou pomůckou, která má potenciál komplexně rozvíjet žáky, a to napříč věkovými kategoriemi. S Ozobotem můžeme ve výuce postupovat nejen v duchu konceptu STEM/STEAM, rozvíjet projektovou a badatelskou výuku, ale nenásilně vzdělávat žáky také v oblasti informatického myšlení.

Grafické programovací nástroje pro děti – seznamte se

Již v roce 2007 se v rámci RVP pro gymnázia objevila oblast „Algoritmizace úloh“, která obsahuje pojmy jako: algoritmus, zápis algoritmu a úvod do programování. V dnešní době se stále více zdůrazňuje tzv. „informatické myšlení“, které má přinést žákům především schopnosti efektivního řešení problémů. Tento seminář je zaměřen na problematiku výuky výše uvedených témat s využitím moderních výukových prostředků, které se zaměřují především na nenásilné podnícení zájmu žáků poutavou formou (např. od návrhu hry až po distribuci vlastní funkční hry pro mobilní telefon).

Chytré vzdělávací „hračky“ ve škole – seznamte se

Polytechnické vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi. Přitom dobře víme, že aktuálním trendem je stále větší důraz na přirozené využívání nejrůznějších moderních technologií přímo ve výuce a současně na přesahy mezi jednotlivými předměty. S chytrými „hračkami“ můžeme ve výuce postupovat nejen v duchu konceptu STEM/STEAM, rozvíjet projektovou a badatelskou výuku, ale nenásilně vzdělávat žáky také v oblasti informatického myšlení.

Arduino – seznamte se (programování, robotika a měřicí systémy trochu jinak)

S větší podporou technického vzdělávání se na naše školy začaly postupně dostávat různé robotické stavebnice. Robotické stavebnice jsou výborným univerzálním výukovým prostředkem, který rozvíjí myšlení i kreativitu žáků. Jejich nasazení má ale i svá úskalí. Jedná se především o problém vysoké ceny takovýchto stavebnic. Tím je prakticky znemožněno, aby si stavebnici pořídili žáci domů (s výjimkou těch z movitějších rodin) a jsou tak odkázáni pouze na hodiny ve škole.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - programování